ΜΗΝ ΒΑΨΕΤΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΓΡΑΣΙΑ, βροχή, αέρας και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Ελέγχουμε τις καιρικές συνθήκες.
Αν το χρώμα με το οποίο θα βάψετε είναι χρώμα θερμοκρασίας (φωτιάς), είναι σημαντικό να είναι ζεστή η θερμοκρασία της επιφάνειας που θα βάψετε, ώστε να γίνει σωστά η διαδικασία συστολής-διαστολής προκειμένου να “πιάσει” το χρώμα. Δεν χρειάζεται αστάρι, δεν χρειάζεται βερνίκι διότι θα καούν με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Αν βάφετε πλαστικά, τα οποία δεν είναι ξαναβαμμένα, θα χρειαστείτε plastofix, αστάρι πλαστικών.
Αν βάφετε γαλβανιζέ επιφάνεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το γεμιστικό αστάρι Rodolac.
Αν η επιφάνειά σας είναι ξαναβαμμένη, διαβάστε την καρτέλα “ΑΝ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΑΒΑΜΜΕΝΗ”.
Να προσέχετε να μην πιέζετε πολύ τη βαλβίδα, διότι ενδέχεται να κολλήσει με το εσωτερικό «καλαμάκι», να μπουκώσει και να σταματήσει να βγάζει χρώμα. Σε αυτήν την περίπτωση χρησιμοποιείστε την εφεδρική που έχουμε στη συσκευασία.
ΒΗΜΑΤΑ
1. Ελέγξτε πρώτα τις καιρικές συνθήκες. Ιδανικά πρέπει να μην υπάρχει υγρασία, αέρας και βροχή. Μία ηλιόλουστη μέρα, από τις 9 το πρωί και πριν τις 3 το μεσημέρι με βαθμούς Κελσίου άνω των 20 βαθμών, αποτελούν ιδανικές συνθήκες.
2. Φροντίστε, ώστε το όχημά σας να είναι καθαρό από σκόνη, λάσπες, λάδια κτλ.
3. Αν δεν γίνεται λόγος για ολική βαφή επιφάνειας, συστήνουμε να περιορίσετε με χαρτί ή εφημερίδα το σημείο που θέλετε να βάψετε, ώστε να μην επεκταθεί το χρώμα και βάψει επιφάνειες που δεν θέλετε να βαφτούν.
4. Τρίβετε την επιφάνειά σας με γυαλόχαρτο. Προσοχή, όχι με πολλή ένταση το τρίψιμο για να μην δημιουργηθούν νέες γρατζουνιές, οι οποίες μετά θα θέλουν γέμισμα. Το τρίψιμο με το γυαλόχαρτο πρέπει να είναι επιφανειακό, ίσα ίσα να θαμπώσει. Δεν γίνεται να αποφύγετε αυτό το βήμα, καθώς δεν θα έχετε σωστό αποτέλεσμα στη βαφή. Σε περίπτωση που δημιουργηθούν παραπάνω ζημιές, διαβάστε στην καρτέλα “ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ”.
Σε περίπτωση σκουριάς, διαβάστε την καρτέλα “ΑΝ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΧΕΙ ΣΚΟΥΡΙΑ”.
5. Καθαρίζετε τη σκόνη που δημιουργήθηκε από το τρίψιμο. Όχι με νερό, αλλά με ένα νωπό πανί και περιμένετε να εξατμιστεί κάθε ίχνος υγρασίας.
6. Ανακινείτε πολύ καλά το δοχείο, τόσο ώστε να ακούγεται καλά η μπίλια που εμπεριέχεται. Μετά, ρίχνετε με το spray χρώματος (είτε πρόκειται για spray απλής σειράς χρωμάτων γενικής χρήσης, είτε για χρώμα αυτοκινήτου), υπό κλίση και όχι εντελώς κάθετα ή οριζόντια, κρατώντας μία απόσταση 20 εκατοστών και όχι λιγότερο καθώς ενδέχεται είτε να πέσει παραπάνω χρώμα και να “τρέξει” σε μορφή σταγόνας, είτε ενδέχεται να πέσει αχνιστά (σαν λακ μαλλιών) και θα δημιουργηθεί μία σαγρέ/άγρια επιφάνεια. Μην πιέσετε την βαλβίδα παραπάνω απ’ όσο πρέπει θεωρώντας ότι έτσι θα βγει περισσότερο χρώμα, καθώς θα μπουκώσει και δεν θα λειτουργεί σωστά το spray.
Αυτό είναι το πρώτο χέρι. Το ψέκασμα να γίνεται και σε οριζόντια κατεύθυνση και σε κάθετη για να καλύψει σωστά την επιφάνεια. Αναμένετε το πολύ 5 λεπτά και ρίχνετε το δεύτερο χέρι με τον ίδιο τρόπο. Σε περίπτωση χρώματος με χαμηλή καλυπτικότητα (ασημί, κόκκινο, κίτρινο) προχωράτε μετά από 5 λεπτά και σε τρίτο χέρι. Προσοχή όμως σε περίπτωση που θέλετε παραπάνω χέρια ενδέχεται να παραπέσει χρώμα και μετά να μην στεγνώσει σωστά. Συνήθως σας ενημερώνουμε για την καλυπτικότητα του χρώματός σας ώστε να αποφύγετε την εφαρμογή παραπάνω από 2-3 χέρια προτείνοντάς σας ένα υπόστρωμα χρώματος με περισσότερη καλυπτικότητα, πριν το βασικό χρώμα.
Σε περίπτωση που βάφετε με χρώμα υψηλής θερμοκρασίας προτείνεται να ζεστάνετε την επιφάνεια πρώτα προκειμένου να γίνει σωστά η διαδικασία συστολής-διαστολής που προκαλείται κατα το ανέβασμα της θερμοκρασίας. Αυτό θα βοηθήσει να μην γίνει μελλοντικά αποκόλληση του χρώματος.
7. Μετά από 20 λεπτά (σε συνθήκες ζέστης) με 30 λεπτά (σε συνθήκες κρύου) ρίχνετε το βερνίκι με τον ίδιο τρόπο. Το χρώμα δεν πρέπει να έχει στεγνώσει εντελώς, αλλά να είναι κάπως κολλώδες ώστε να “κολλήσει” το βερνίκι στο χρώμα και να γίνει σωστή εφαρμογή. Σε δύο με τρεις ώστε είναι έτοιμο για αφή αλλά πλήρως έτοιμο εις βάθος είναι μετά από 72 ώρες. Ρίχνουμε το πολύ 4-5 ψεκάσματα (όχι χέρια). Αν ρίξετε παραπάνω, πέφτει παραπάνω υλικό και μπουκώνει οπότε ενδέχεται να χάσει την γυαλάδα του και να γίνει ματ, καθώς επίσης ενδέχεται να μην στεγνώσει.
Σε περίπτωση που βάφετε με spray γενικής χρήσης (αλκυδικό), που είναι ήδη γυαλιστερό από μόνο του, δεν χρειάζεται βερνίκι. Πρόκειται για διαφορετική χημική κατηγορία από αυτήν των αυτοκινήτων οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα χημικής αντίδρασης και να ακολουθήσει το λεγόμενο τεχνικά “ζάρωμα”.
Σε περίπτωση που βάφετε με spray θερμοκρασίας ή μαύρο για πλαστικά, δεν απαιτείται βερνίκι για τους ίδιους με το αλκυδικό λόγους ενώ ειδικά σε χρώμα υψηλής θερμοκρασίας το βερνίκι θα καεί μόλις πιάσει υψηλή θερμοκρασία.
Λίγα λόγια για το Βερνίκι:
Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή του βερνικιού είτε το εφαρμόζετε με πιστόλι είτε με spray. Ιδανικά θέλουμε κλειστό χώρο και ζεστή θερμοκρασία (πάνω από 20 βαθμούς και κάτω από 32). Δεν θέλουμε υγρασία (όχι πάνω από 65%) καθώς δεν στεγνώσει σωστά είτε παρουσιάζει αλλοιώσεις στην εφαρμογή του. Αποφεύγουμε και τον πολύ αέρα καθώς σκουπιδάκια, σκόνη κτλ θα κολλήσουν στην φρεσκοβαμμένη επιφάνεια. ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΜΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η επιφάνεια που θέλετε να βάψετε πρέπει να έχει μέση θερμοκρασία, ούτε πολύ ζεστή όπως όταν την χτυπάει ο ήλιος, ούτε πολύ κρύα όπως είναι τους χειμερινούς μήνες. Αυτό ισχύει και για το χρώμα.
Αν δεν υπάρχει κλειστός χώρος να στεγαστεί η προς βαφή επιφάνεια, δεν είναι απίθανο να πετύχετε το γυαλιστερό αποτέλεσμα αν είστε προσεκτικοί, απλώς είναι πιο δύσκολο καθώς θα πρέπει να πετύχετε εξαιρετικά καλές καιρικές συνθήκες, όπως αυτές που ήδη προαναφέρθηκαν.
Το βερνίκι χρειάζεται να μελώσει για να γυαλίσει. Σκεφτείτε το μέλι. Όσο πιο ζεστό είναι τόσο πιο ρευστό και γυαλιστερό είναι.
Αυτό σημαίνει ότι αν το βερνίκι κατά την εφαρμογή του, δεν στρώνει σαν το μέλι τότε η ατμόσφαιρα του σημείου βαφής βρίσκεται σε χαμηλή θερμοκρασία, είτε έχει υγρασία.
Αν συνεχίσετε παρ’ όλα αυτά και βάφετε, τότε το βερνίκι μπορεί να χάσει την γυαλάδα του (κοινώς να ματάρει), μπορεί να ζαρώνει είτε ακόμα και να μην στεγνώνει. Επομένως, αν συναντήσετε κάποια από αυτές τις τρεις περιπτώσεις, τότε ελέγξτε τις καιρικές σας συνθήκες. Διαβάστε και στην καρτέλα ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ.
Σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να ασπρίζει κατά την εφαρμογή του. Μην σας προβληματίζει αυτό. Αυτό συμβαίνει επειδή η ατμόσφαιρα έχει σχετικά χαμηλή θερμοκρασία ή υγρασία. Όσο στρώνει το βερνίκι και περνάει η ώρα η άσπρη αίσθηση θα εξαφανίζεται ενώ το βερνίκι θα στρώνει και θα μελώνει.
ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΣΤΕΓΝΩΝΟΥΝ.
Βερνίκι 1Κ : αν βάφετε με βερνίκι ενός συστατικού (για μερική επισκευή) αποφύγετε την χρήση ειδικών λιπαντικών, καθαριστικών και διάφορων χημικών σκευασμάτων (χλωρίνη κτλ). Πρόκειται για διαφορετικές χημικές κατηγορίες και υπάρχει κίνδυνος για χημικές αντιδράσεις των υλικών.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΦΟΡΑ ΕΙΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΣΤΑΡΙ, ΕΙΤΕ ΑΣΤΑΡΙ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ (ΠΛΑΣΤΟΦΙΞ), ΕΙΤΕ ΑΣΤΑΡΙ ΓΙΑ ΓΑΛΒΑΝΙ, ΕΙΤΕ SASSI COAT (ΣΑΣΣΙΚΟΤ).
ΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ:
1.Μετά τη χρήση στόκου (για να δείτε αν η επιφάνειά σας χρειάζεται στόκο, διαβάστε την καρτέλα ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ.)
2.Αλλαγή χρώματος (πχ από σκούρες αποχρώσεις σε ανοιχτές). Δείτε την καρτέλα ΑΝ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΑΒΑΜΜΕΝΗ.
3.Όταν είναι ξαναβαμμένη η επιφάνειά μας και δεν γνωρίζουμε τα προηγούμενα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Αυτό προστατεύει μια ενδεχόμενη ζημιά που μπορεί να προκύψει από το «πάντρεμα» των υλικών. Δείτε την καρτέλα ΑΝ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΑΒΑΜΜΕΝΗ.
ΒΗΜΑΤΑ
1. Ελέγξτε πρώτα τις καιρικές συνθήκες. Ιδανικά πρέπει να μην υπάρχει υγρασία, αέρας και βροχή. Μία ηλιόλουστη μέρα, από τις 9 το πρωί και πριν τις 3 το μεσημέρι με βαθμούς Κελσίου άνω των 20 βαθμών, αποτελούν ιδανικές συνθήκες.
2. Φροντίστε, ώστε το όχημά σας να είναι καθαρό από σκόνη, λάσπες, λάδια κτλ.
3. Αν δεν γίνεται λόγος για ολική βαφή επιφάνειας, περιορίστε με χαρτί ή εφημερίδα το σημείο που θέλετε να βάψετε, ώστε να μην επεκταθεί το χρώμα και βάψει επιφάνειες που δεν θέλετε.
4. Τρίβετε την επιφάνειά σας με γυαλόχαρτο. Θα τρίψετε μόνο όταν είστε έτοιμοι να βάψετε. Αν περάσετε π.χ. το αστάρι την Δευτέρα και θέλετε να βάψετε Σάββατο, τότε απλά θα τρίψετε το αστάρι την ημέρα που θα βάψετε, δηλαδή το Σάββατο. Εφαρμοσμένο το αστάρι χωρίς να τριφτεί, αν δεν βαφτεί αμέσως, δεν παρουσιάζει πρόβλημα. Προσοχή, όχι με πολλή ένταση το τρίψιμο για να μην δημιουργηθούν νέες γρατζουνιές, οι οποίες μετά θα θέλουν γέμισμα. Το τρίψιμο με το γυαλόχαρτο πρέπει να είναι επιφανειακό, ίσα ίσα να θαμπώσει. Δεν γίνεται να αποφύγετε αυτό το βήμα, καθώς δεν θα έχετε σωστό αποτέλεσμα στη βαφή. Σε περίπτωση που δημιουργηθούν παραπάνω ζημιές, διαβάστε στην καρτέλα “ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ”.
Σε περίπτωση σκουριάς, διαβάστε την καρτέλα “ΑΝ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΧΕΙ ΣΚΟΥΡΙΑ”.
5. Καθαρίζετε τη σκόνη που δημιουργήθηκε από το τρίψιμο. Όχι με νερό, αλλά με ένα νωπό πανί και περιμένετε να εξατμιστεί κάθε ίχνος υγρασίας.
6. Ανακινείτε πολύ καλά το δοχείο, τόσο ώστε να ακούγεται καλά η μπίλια που εμπεριέχεται. Μετά, ρίχνετε με το spray χρώματος (είτε πρόκειται για spray απλής σειράς χρωμάτων γενικής χρήσης, είτε για χρώμα αυτοκινήτου), υπό κλίση και όχι εντελώς κάθετα ή οριζόντια, κρατώντας μία απόσταση 20 εκατοστών και όχι λιγότερο καθώς ενδέχεται είτε να πέσει παραπάνω υλικό και να “τρέξει” σε μορφή σταγόνας, είτε ενδέχεται να πέσει αχνιστά (σαν λακ μαλλιών) και θα δημιουργηθεί μία σαγρέ/άγρια επιφάνεια. Μην πιέσετε την βαλβίδα παραπάνω απ’ όσο πρέπει θεωρώντας ότι έτσι θα βγει περισσότερο υλικό, καθώς θα μπουκώσει και δεν θα λειτουργεί σωστά το spray. Αναμένετε να στεγνώσει καλά. Το ιδανικό είναι να μείνει προς στέγνωμα μέχρι την επόμενη μέρα (24 ώρες). Αν, ωστόσο, δεν υπάρχει αυτή η συνθήκη, αναμείνατε τουλάχιστον για 3 ώρες, προκειμένου να προχωρήσετε.
- ΑΣΤΑΡΙ ΓΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ (PLASTOFIX): Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε αστάρι για πλαστικά (plastofix) αναμένετε μία ώρα πριν ρίξετε το spray χρώματος. Δεν χρειάζεται να τρίψετε την ασταρωμένη επιφάνεια σε αυτήν την περίπτωση πριν βάψετε με χρώμα. Αν, όμως, περάσει μία ώρα, τότε τρίβετε την ασταρωμένη επιφάνεια και βάφετε κανονικά σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης.
7. Τρίβετε την ασταρωμένη επιφάνειά σας με γυαλόχαρτο. Λόγω της σχετικά πυκνής σύστασής του, το αστάρι πρέπει να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στην επιφάνεια του αυτοκινήτου, προκειμένου να δημιουργηθεί μία ενιαία επιφάνεια η οποία, όταν βαφτεί, δεν θα θυμίζει ότι βάφτηκε.
8. Καθαρίζετε τη σκόνη που δημιουργήθηκε από το τρίψιμο. Όχι με νερό, αλλά με ένα νωπό πανί και περιμένετε να εξατμιστεί κάθε ίχνος υγρασίας.
9. Ανακινείτε πολύ καλά το δοχείο, τόσο ώστε να ακούγεται καλά η μπίλια που εμπεριέχεται. Μετά, ρίχνετε με το spray χρώματος (είτε πρόκειται για spray απλής σειράς χρωμάτων γενικής χρήσης, είτε για χρώμα αυτοκινήτου), υπό κλίση και όχι εντελώς κάθετα ή οριζόντια, κρατώντας μία απόσταση 20 εκατοστών και όχι λιγότερο καθώς ενδέχεται είτε να πέσει παραπάνω χρώμα και να “τρέξει” σε μορφή σταγόνας, είτε ενδέχεται να πέσει αχνιστά (σαν λακ μαλλιών) και θα δημιουργηθεί μία σαγρέ/άγρια επιφάνεια. Μην πιέσετε την βαλβίδα παραπάνω απ’ όσο πρέπει θεωρώντας ότι έτσι θα βγει περισσότερο χρώμα, καθώς θα μπουκώσει και δεν θα λειτουργεί σωστά το spray.
Αυτό είναι το πρώτο χέρι. Το ψέκασμα να γίνεται και σε οριζόντια κατεύθυνση και σε κάθετη για να καλύψει σωστά την επιφάνεια. Αναμένετε το πολύ 5 λεπτά και ρίχνετε το δεύτερο χέρι με τον ίδιο τρόπο. Σε περίπτωση χρώματος με χαμηλή καλυπτικότητα (ασημί, κόκκινο, κίτρινο) προχωράτε μετά από 5 λεπτά και σε τρίτο χέρι. Προσοχή όμως σε περίπτωση που θέλετε παραπάνω χέρια ενδέχεται να παραπέσει χρώμα και μετά να μην στεγνώσει σωστά. Συνήθως σας ενημερώνουμε για την καλυπτικότητα του χρώματός σας ώστε να αποφύγετε την εφαρμογή παραπάνω από 2-3 χέρια προτείνοντάς σας ένα υπόστρωμα χρώματος με περισσότερη καλυπτικότητα, πριν το βασικό χρώμα.
Σε περίπτωση που βάφετε με χρώμα υψηλής θερμοκρασίας προτείνεται να ζεστάνετε την επιφάνεια πρώτα προκειμένου να γίνει σωστά η διαδικασία συστολής-διαστολής που προκαλείται κατα το ανέβασμα της θερμοκρασίας. Αυτό θα βοηθήσει να μην γίνει μελλοντικά αποκόλληση του χρώματος.
10. Μετά από 20 λεπτά (σε συνθήκες ζέστης) με 30 λεπτά (σε συνθήκες κρύου) ρίχνετε το βερνίκι με τον ίδιο τρόπο. Το χρώμα δεν πρέπει να έχει στεγνώσει εντελώς, αλλά να είναι κάπως κολλώδες ώστε να “κολλήσει” το βερνίκι στο χρώμα και να γίνει σωστή εφαρμογή. Σε δύο με τρεις ώστε είναι έτοιμο για αφή αλλά πλήρως έτοιμο εις βάθος είναι μετά από 72 ώρες. Ρίχνουμε το πολύ 4-5 ψεκάσματα (όχι χέρια). Αν ρίξετε παραπάνω, πέφτει παραπάνω υλικό και μπουκώνει οπότε ενδέχεται να χάσει την γυαλάδα του και να γίνει ματ, καθώς επίσης ενδέχεται να μην στεγνώσει.
Σε περίπτωση που βάφετε με spray γενικής χρήσης (αλκυδικό), που είναι ήδη γυαλιστερό από μόνο του, δεν χρειάζεται βερνίκι. Πρόκειται για διαφορετική χημική κατηγορία από αυτήν των αυτοκινήτων οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα χημικής αντίδρασης και να ακολουθήσει το λεγόμενο τεχνικά “ζάρωμα”.
Σε περίπτωση που βάφετε με spray θερμοκρασίας ή μαύρο για πλαστικά, δεν απαιτείται βερνίκι για τους ίδιους με το αλκυδικό λόγους ενώ ειδικά σε χρώμα υψηλής θερμοκρασίας το βερνίκι θα καεί μόλις πιάσει υψηλή θερμοκρασία.
Λίγα λόγια για το Βερνίκι:
Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή του βερνικιού είτε το εφαρμόζετε με πιστόλι είτε με spray. Ιδανικά θέλουμε κλειστό χώρο και ζεστή θερμοκρασία (πάνω από 20 βαθμούς και κάτω από 32). Δεν θέλουμε υγρασία (όχι πάνω από 65%) καθώς δεν στεγνώσει σωστά είτε παρουσιάζει αλλοιώσεις στην εφαρμογή του. Αποφεύγουμε και τον πολύ αέρα καθώς σκουπιδάκια, σκόνη κτλ θα κολλήσουν στην φρεσκοβαμμένη επιφάνεια. ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΜΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η επιφάνεια που θέλετε να βάψετε πρέπει να έχει μέση θερμοκρασία, ούτε πολύ ζεστή όπως όταν την χτυπάει ο ήλιος, ούτε πολύ κρύα όπως είναι τους χειμερινούς μήνες. Αυτό ισχύει και για το χρώμα.
Αν δεν υπάρχει κλειστός χώρος να στεγαστεί η προς βαφή επιφάνεια, δεν είναι απίθανο να πετύχετε το γυαλιστερό αποτέλεσμα αν είστε προσεκτικοί, απλώς είναι πιο δύσκολο καθώς θα πρέπει να πετύχετε εξαιρετικά καλές καιρικές συνθήκες, όπως αυτές που ήδη προαναφέρθηκαν.
Το βερνίκι χρειάζεται να μελώσει για να γυαλίσει. Σκεφτείτε το μέλι. Όσο πιο ζεστό είναι τόσο πιο ρευστό και γυαλιστερό είναι.
Αυτό σημαίνει ότι αν το βερνίκι κατά την εφαρμογή του, δεν στρώνει σαν το μέλι τότε η ατμόσφαιρα του σημείου βαφής βρίσκεται σε χαμηλή θερμοκρασία, είτε έχει υγρασία.
Αν συνεχίσετε παρ’ όλα αυτά και βάφετε, τότε το βερνίκι μπορεί να χάσει την γυαλάδα του (κοινώς να ματάρει), μπορεί να ζαρώνει είτε ακόμα και να μην στεγνώνει. Επομένως, αν συναντήσετε κάποια από αυτές τις τρεις περιπτώσεις, τότε ελέγξτε τις καιρικές σας συνθήκες. Διαβάστε και στην καρτέλα ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ.
Σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να ασπρίζει κατά την εφαρμογή του. Μην σας προβληματίζει αυτό. Αυτό συμβαίνει επειδή η ατμόσφαιρα έχει σχετικά χαμηλή θερμοκρασία ή υγρασία. Όσο στρώνει το βερνίκι και περνάει η ώρα η άσπρη αίσθηση θα εξαφανίζεται ενώ το βερνίκι θα στρώνει και θα μελώνει.
ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΣΤΕΓΝΩΝΟΥΝ.
Βερνίκι 1Κ : αν βάφετε με βερνίκι ενός συστατικού (για μερική επισκευή) αποφύγετε την χρήση ειδικών λιπαντικών, καθαριστικών και διάφορων χημικών σκευασμάτων (χλωρίνη κτλ). Πρόκειται για διαφορετικές χημικές κατηγορίες και υπάρχει κίνδυνος για χημικές αντιδράσεις των υλικών.
ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΙΔΗΡΟΣΤΟΚΟΣ:
- Σε περιπτώσεις βαθιάς γρατζουνιάς χρησιμοποιείστε στόκο (δείτε το finishing putty).
- Αν πρόκειται για πλαστικό μαύρο προφυλακτήρα, που δεν είναι βαμμένος, τότε ο στόκος που ταιριάζει είναι ειδικός για πλαστικά (δείτε το bumper fix).
- Αν κρίνετε ότι δεν είναι ιδιαίτερα βαθιές, τότε δεν χρειάζεται στόκος, αλλά αρκεί τρίψιμο με γυαλόχαρτο (No 600)
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΙΔΗΡΟΣΤΟΚΟΥ:
Απλώνετε με την σπάτουλά σας τον στόκο (finishing putty), τόσο ώστε να γεμίσει η βαθιά γρατζουνιά.
Αναμένετε περίπου μία ώρα να στεγνώσει.
Μετά την εφαρμογή του στόκου, ακολουθεί τρίψιμο ώστε να γίνει λεία η προς βαφή επιφάνεια.
Αν το γυαλόχαρτο “μπουκώνει” κατά το τρίψιμο, σημαίνει ότι δεν έχει στεγνώσει καλά ο στόκος. Δώστε λίγο χρόνο ακόμα για να στεγνώσει πλήρως.
Πριν την βαφή, θα χρειαστεί αστάρι, διαβάστε παρακάτω. Αυτό θα βοηθήσει στην μόνωση της επιφάνειας ώστε να μην εμφανιστεί ξανά η σκουριά ή να μην δημιουργηθεί νέα.
Στη συνέχεια ακολουθείτε την διαδικασία ΒΑΦΗΣ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
Αν πρόκειται για μια επιφάνεια που είναι βαμμένη ξανά και επιθυμείτε να αλλάξετε εντελώς την χρωματική απόχρωση (φέρει πειν από ανοιχτόχρωμο σε σκούρο χρώμα) συνίσταται να ρίξετε αστάρι προκειμένου να μην χρειαστείτε πολλά χέρια χρώματος για την κάλυψη του προηγούμενου χρώματος. Διαβάστε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
Αν είναι βαμμένο για λιγότερο από 10-15 μέρες, θα πρέπει να αφήσετε να στεγνώσει εις βάθος (πάνω από 10 μέρες) προτού βάψετε ξανά καθώς υπάρχει κίνδυνος να “πετάξει” οτιδήποτε υπάρχει κάτω από την πρόσφατη βαφή σας. Τα υλικά αντιδρούν, αν δεν δώσουμε τον χρόνο που χρειάζονται για να “δουλέψουν”.
Μόλις περάσουν 10-15 μέρες, δοκιμάστε να τρίψετε την επιφάνεια.
- Αν η υφή του τριψίματος είναι ξηρή, αν δηλαδή δημιουργείται σκόνη κατά την τριβή, τότε επαναλάβετε την διαδικασία βαψίματος κανονικά, οπότε διαβάστε την καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ SPRAY ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ.
- Αν η υφή του τριψίματος μας δείχνει ότι “μπουκώνει” το γυαλόχαρτο, σημαίνει ότι το παλιό χρώμα μας είναι ακόμα νωπό και δεν έχει στεγνώσει, ακόμα κι αν έχουν περάσει 20 μέρες. Αυτό συμβαίνει επειδή ενδεχομένως κάτι “δουλεύει” ακόμα, πχ αστάρι ή στόκος που δεν στέγνωσαν όσο και όπως έπρεπε πριν την βαφή ή επειδή υπήρχε υγρασία κατά την εφαρμογή τους.
Είναι προτιμότερο με το τρίψιμο να αφαιρεθούν, όσο φυσικά είναι δυνατόν, τα παλιά υλικά της προηγούμενης βαφής, καθώς μπορεί να υπάρξει πρόβλημα στη μίξη υλικών της παλιάς βαφής με τα υλικά της σειράς μας. Είναι προτιμότερο να είναι ίδιας εταιρείας όπου έχει υπολογιστεί ο συνδυασμός των υλικών. Αν δεν είστε σίγουροι για τα υλικά, εφαρμόστε αστάρι.
Σε περίπτωση που τρίψουμε τόσο ώστε να δημιουργηθούν νέες γραμμές-βαθιές γρατζουνιές, θα πρέπει να καλύψουμε με στόκο προκειμένου να γεμίσουμε τις γραμμές. Διαβάστε την καρτέλα ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ.
Αφήνουμε μία μέρα να στεγνώσει σε βάθος.
Μετά τον στόκο και πριν την βαφή, θα χρειαστεί αστάρι.
Αν είναι βαμμένο για περισσότερο από 15-20 μέρες, και οι συνθήκες κατά τις οποίες είχε βαφτεί προηγουμένως δημιούργησαν το έδαφος για να στεγνώσει καλά (φέρει πειν θερμές μέρες, χωρίς ιδιαίτερη υγρασία) αυτό σημαίνει ότι έχει στεγνώσει εις βάθος. Τότε η διαδικασία είναι απλή. Τρίβουμε σχετικά ελαφρά την επιφάνεια τόσο ώστε να θαμπώσει και βάφουμε σύμφωνα με την καρτέλα ΒΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ, εκτός κι αν για τους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν χρειάζεται αστάρι, οπότε εκεί διαβάζετε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
Αν η προς βαφή επιφάνεια έχει σκουριά, είναι απαραίτητο να τρίψετε πολύ καλά ώστε να αφαιρεθεί όση περισσότερη γίνεται.
Δώστε μεγάλη προσοχή στο νούμερο του γυαλόχαρτου που θα χρησιμοποιήσετε. Τα νούμερα 180, 240 και 320 είναι ιδανικά, αναλογικά του μεγέθους και της έκτασης των σκουριών.
Θέλει τόσο χοντρό γυαλόχαρτο ώστε να αφαιρεθεί η σκουριά αλλά όχι τόσο ώστε να δημιουργήσει περισσότερες γραμμές-βαθιές γρατζουνιές καθ’ όσον το τρίβετε.
Σε περίπτωση που τρίψατε παραπάνω τόσο ώστε να δημιουργηθούν νέες γραμμές-βαθιές γρατζουνιές, θα πρέπει να καλύψετε με στόκο. Δείτε το άρθρο 3 στα ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ.
Αν τρίψατε τόσο ώστε να μην χρειαστεί στόκος, τότε πριν την βαφή, θα χρειαστεί να εφαρμόσετε το αστάρι. Αυτό θα βοηθήσει στην μόνωση της επιφάνειας ώστε να μην εμφανιστεί ξανά η σκουριά ή να μην δημιουργηθεί νέα.
Διαβάστε την σχετική καρτέλα “ΒΑΦΗ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ”.
Αν οι σκουριές είναι επιφανειακές, ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΚΟΥΡΙΑ, χωρίς ιδιαίτερο τρίψιμο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δύο πράγματα:
1ΟΣ ΤΡΟΠΟΣ: ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΚΟΥΡΙΑΣ (PRE RUST)
Εφαρμόζετε στην προς βαφή επιφάνεια εφαρμόζοντας με ένα πινέλο. Αφήνετε 5-10 λεπτά να δράσει και σκουπίζετε με ένα υγρό πανί. Επαναλαμβάνετε μέχρι να εξαφανιστούν οι σκουριές ή να φύγει μεγάλο μέρος τους.
Αν μείνει έστω και λίγη σκουριά συνίσταται η χρήση ασταριού προκειμένου να καθυστερήσει η επέκτασή της. Διαβάστε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗΣ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
2ΟΣ ΤΡΟΠΟΣ: ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗΣ ΣΚΟΥΡΙΑΣ (RUSTABIL)
Αν μείνει έστω και ίχνος σκουριάς ακόμα κι αν τρίψατε καλά ή ακόμα κι αν χρησιμοποιήσατε το αφαιρετικό (pre rust) τότε προτείνεται να εφαρμόσετε τον σταθεροποιητή σκουριάς (rustabil) όπου εφαρμόζετε με ένα πινελάκι στα σημεία των σκουριών. Το αφήνετε 24 ώρες για να στεγνώσει καλά. Την επόμενη φορά τρίβετε ελαφρά, εφαρμόζετε απαραίτητα αστάρι πριν το χρώμα. Διαβάστε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗΣ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
Ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα έχουμε αν χρησιμοποιηθούν και τα δύο με την χρονική προτεραιότητα που απαιτείται.
Αναποδογυρίστε το δοχείο.
Ψεκάστε για 3-4 δευτερόλεπτα, στην αρχή θα βλέπετε να βγαίνει χρώμα.
Μόλις αρχίσει να βγαίνει σκέτο αέριο, σημαίνει ότι το εσωτερικό “καλαμάκι” έχει καθαρίσει και δεν έχει κίνδυνο να στεγνώσει το χρώμα που έχει περάσει μέσα από αυτό.
Αν δεν γίνει αυτό το βήμα, τότε το δοχείο με το χρώμα δεν μπορεί να αποθηκευτεί, καθώς το πιο πιθανό είναι αν έχει μπουκώσει. Αποθηκεύεται σε δροσερό σημείο. Να μην το βλέπει ο ήλιος.
ΑΝ:
#ΣΥΧΝΟ ΛΑΘΟΣ Νο 1
Αν θαμπώσει η προς βαφή επιφάνεια και δεν γυαλίσει, αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος αναμονής μεταξύ χρώματος και βερνικιού ήταν μικρότερος από αυτόν που απαιτείται, είτε ο καιρός είχε αρκετή υγρασία, είτε, τέλος, ψεκάσατε σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 εκατοστών με αποτέλεσμα το βερνίκι να πέφτει αχνιστά.
-Πώς διορθώνεται;
Αφού περάσουν 10 μέρες επαναλαμβάνετε την διαδικασία τριψίματος, βαψίματος με χρώμα και βαψίματος με βερνίκι, ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες. Σε περίπτωση που η βαφή απαιτούσε αστάρι, δεν χρειάζεται να περαστεί ξανά με αστάρι.
#ΣΥΧΝΟ ΛΑΘΟΣ Νο 2
Αν σας πετάξει πιτσιλιές και σας δώσει την εικόνα ότι δεν πετάει καλά το χρώμα, σημαίνει ότι η θέση του δοχείου είναι οριζόντια και όχι υπό κλίση όπως απαιτείται για σωστό βάψιμο.
-Πώς διορθώνεται;
Τρίβετε ξανά το σημείο με τις πιτσιλιές, ώστε να αφαιρεθούν, όχι τόσο όμως ώστε να φτάσει αλουμινένια επιφάνεια.
#ΣΥΧΝΟ ΛΑΘΟΣ Νο 3
Αν τρίψετε παραπάνω από όσο χρειάζεται και αρχίζει να φαίνεται λαμαρίνα, τότε πρώτα πρέπει να εφαρμόσετε στόκο ενώ μετά οπωσδήποτε απαιτείται να ρίξετε αστάρι. Αυτό θα βοηθήσει στην μόνωση της επιφάνειας ώστε να μην επεκταθεί η σκουριά. Διαβάστε τις σχετικές οδηγίες στις καρτέλες ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ και ΒΑΦΗ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
#ΣΥΧΝΟ ΛΑΘΟΣ Νο 4
Αν βάψατε και η υφή είναι σαν πορτοκάλι ή έχει την μορφή μαργαρίτας τότε:
Αν είναι βαμμένο για λιγότερο από 10-15 μέρες, θα πρέπει να αφήσετε να στεγνώσει εις βάθος (πάνω από 10 μέρες) προτού βάψετε ξανά καθώς υπάρχει κίνδυνος να “πετάξει” οτιδήποτε υπάρχει κάτω από την πρόσφατη βαφή σας. Τα υλικά αντιδρούν, αν δεν δώσουμε τον χρόνο που χρειάζονται για να “δουλέψουν”.
Μόλις περάσουν 10-15 μέρες, δοκιμάστε να τρίψετε την επιφάνεια.
- Αν η υφή του τριψίματος είναι ξηρή, αν δηλαδή δημιουργείται σκόνη κατά την τριβή, τότε επαναλάβετε την διαδικασία βαψίματος κανονικά, οπότε διαβάστε την καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ SPRAY ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ.
- Αν η υφή του τριψίματος μας δείχνει ότι “μπουκώνει” το γυαλόχαρτο, σημαίνει ότι το παλιό χρώμα μας είναι ακόμα νωπό και δεν έχει στεγνώσει, ακόμα κι αν έχουν περάσει 20 μέρες. Αυτό συμβαίνει επειδή ενδεχομένως κάτι “δουλεύει” ακόμα, πχ αστάρι ή στόκος που δεν στέγνωσαν όσο και όπως έπρεπε πριν την βαφή ή επειδή υπήρχε υγρασία κατά την εφαρμογή τους.
Είναι προτιμότερο με το τρίψιμο να αφαιρεθούν, όσο φυσικά είναι δυνατόν, τα παλιά υλικά της προηγούμενης βαφής, καθώς μπορεί να υπάρξει πρόβλημα στη μίξη υλικών της παλιάς βαφής με τα υλικά της σειράς μας. Είναι προτιμότερο να είναι ίδιας εταιρείας όπου έχει υπολογιστεί ο συνδυασμός των υλικών. Αν δεν είστε σίγουροι για τα υλικά, εφαρμόστε αστάρι.
Σε περίπτωση που τρίψουμε τόσο ώστε να δημιουργηθούν νέες γραμμές-βαθιές γρατζουνιές, θα πρέπει να καλύψουμε με στόκο προκειμένου να γεμίσουμε τις γραμμές. Διαβάστε την καρτέλα ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ.
Αφήνουμε μία μέρα να στεγνώσει σε βάθος.
Μετά τον στόκο και πριν την βαφή, θα χρειαστεί αστάρι.
Αν είναι βαμμένο για περισσότερο από 15-20 μέρες, και οι συνθήκες κατά τις οποίες είχε βαφτεί προηγουμένως δημιούργησαν το έδαφος για να στεγνώσει καλά (φέρει πειν θερμές μέρες, χωρίς ιδιαίτερη υγρασία) αυτό σημαίνει ότι έχει στεγνώσει εις βάθος. Τότε η διαδικασία είναι απλή. Τρίβουμε σχετικά ελαφρά την επιφάνεια τόσο ώστε να θαμπώσει και βάφουμε σύμφωνα με την καρτέλα ΒΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ, εκτός κι αν για τους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν χρειάζεται αστάρι, οπότε εκεί διαβάζετε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
- Θερμοκρασίες στις οποίες αντέχουν: 100°C με 120°C, εκτός από τα spray χρωμάτων θερμοκρασίας τα οποία αντέχουν μέχρι και τους 600°C.
- Ποσότητα υγρού: 400ml
- Χρόνος στεγνώματος: διαφέρει ανάλογα το προϊόν με το οποίο βάφετε κάθε φορά. Πριν την βαφή, συμβουλευτείτε τις πληροφορίες που υπάρχουν αναλυτικά στην καρτέλα “περιγραφή” του εκάστοτε προϊόντος σχετικά με το χρόνο στεγνώματος.
- Επεξήγηση βαλβίδων/μπουτόν:
- Κόκκινη Βαλβίδα: πλατύ βάψιμο. Ανοίγει σαν βεντάλια, καθώς ακολουθεί τον τρόπο βαψίματος ενός επαγγελματικού πιστολιού βαφής.
- Μαύρη Βαλβίδα: βάψιμο στυλ ακίδας. Ρίχνει στοχευμένα σε ένα μόνο σημείο (π.χ. σήμανση) ενώ δεν απλώνει το χρώμα.
- ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΥΦΛΕΚΤΟ. Δοχείο υπό πίεση. Μην το τρυπήσετε, μην το εκθέσετε στον ήλιο ή σε χώρους που έχουν θερμοκρασία άνω των 50ο C. Να φυλάγεται σε ασφαλές μέρος. ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!
ΤΗΛ. ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΩΝ: 2107793777
ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ
Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος αναμονής μεταξύ χρώματος και βερνικιού ήταν μικρότερος από αυτόν που απαιτείται, είτε ο καιρός είχε αρκετή υγρασία, είτε, τέλος, ψεκάσατε σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 εκατοστών με αποτέλεσμα το βερνίκι να πέφτει αχνιστά.
-Πώς διορθώνεται;
Αφού περάσουν 10 μέρες επαναλαμβάνετε την διαδικασία τριψίματος, βαψίματος με χρώμα και βαψίματος με βερνίκι, ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες. Σε περίπτωση που η βαφή απαιτούσε αστάρι, δεν χρειάζεται να περαστεί ξανά με αστάρι.
Σημαίνει ότι η θέση του δοχείου είναι οριζόντια και όχι υπό κλίση όπως απαιτείται για σωστό βάψιμο.
-Πώς διορθώνεται;
Τρίβετε ξανά το σημείο με τις πιτσιλιές, ώστε να αφαιρεθούν, όχι τόσο όμως ώστε να φτάσει αλουμινένια επιφάνεια.
Αν τρίψετε παραπάνω από όσο χρειάζεται και αρχίζει να φαίνεται λαμαρίνα, τότε πρώτα πρέπει να εφαρμόσετε στόκο ενώ μετά οπωσδήποτε απαιτείται να ρίξετε αστάρι. Αυτό θα βοηθήσει στην μόνωση της επιφάνειας ώστε να μην επεκταθεί η σκουριά. Διαβάστε τις σχετικές οδηγίες στις καρτέλες ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ και ΒΑΦΗ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.
Αν είναι βαμμένο για λιγότερο από 10-15 μέρες, θα πρέπει να αφήσετε να στεγνώσει εις βάθος (πάνω από 10 μέρες) προτού βάψετε ξανά καθώς υπάρχει κίνδυνος να “πετάξει” οτιδήποτε υπάρχει κάτω από την πρόσφατη βαφή σας. Τα υλικά αντιδρούν, αν δεν δώσουμε τον χρόνο που χρειάζονται για να “δουλέψουν”.
Μόλις περάσουν 10-15 μέρες, δοκιμάστε να τρίψετε την επιφάνεια.
- Αν η υφή του τριψίματος είναι ξηρή, αν δηλαδή δημιουργείται σκόνη κατά την τριβή, τότε επαναλάβετε την διαδικασία βαψίματος κανονικά, οπότε διαβάστε την καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ SPRAY ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ.
- Αν η υφή του τριψίματος μας δείχνει ότι “μπουκώνει” το γυαλόχαρτο, σημαίνει ότι το παλιό χρώμα μας είναι ακόμα νωπό και δεν έχει στεγνώσει, ακόμα κι αν έχουν περάσει 20 μέρες. Αυτό συμβαίνει επειδή ενδεχομένως κάτι “δουλεύει” ακόμα, πχ αστάρι ή στόκος που δεν στέγνωσαν όσο και όπως έπρεπε πριν την βαφή ή επειδή υπήρχε υγρασία κατά την εφαρμογή τους.
Είναι προτιμότερο με το τρίψιμο να αφαιρεθούν, όσο φυσικά είναι δυνατόν, τα παλιά υλικά της προηγούμενης βαφής, καθώς μπορεί να υπάρξει πρόβλημα στη μίξη υλικών της παλιάς βαφής με τα υλικά της σειράς μας. Είναι προτιμότερο να είναι ίδιας εταιρείας όπου έχει υπολογιστεί ο συνδυασμός των υλικών. Αν δεν είστε σίγουροι για τα υλικά, εφαρμόστε αστάρι.
Σε περίπτωση που τρίψουμε τόσο ώστε να δημιουργηθούν νέες γραμμές-βαθιές γρατζουνιές, θα πρέπει να καλύψουμε με στόκο προκειμένου να γεμίσουμε τις γραμμές. Διαβάστε την καρτέλα ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΚΟΥ (ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ) ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ.
Αφήνουμε μία μέρα να στεγνώσει σε βάθος.
Μετά τον στόκο και πριν την βαφή, θα χρειαστεί αστάρι.
Αν είναι βαμμένο για περισσότερο από 15-20 μέρες, και οι συνθήκες κατά τις οποίες είχε βαφτεί προηγουμένως δημιούργησαν το έδαφος για να στεγνώσει καλά (φέρει πειν θερμές μέρες, χωρίς ιδιαίτερη υγρασία) αυτό σημαίνει ότι έχει στεγνώσει εις βάθος. Τότε η διαδικασία είναι απλή. Τρίβουμε σχετικά ελαφρά την επιφάνεια τόσο ώστε να θαμπώσει και βάφουμε σύμφωνα με την καρτέλα ΒΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΑΡΙ, εκτός κι αν για τους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν χρειάζεται αστάρι, οπότε εκεί διαβάζετε την σχετική καρτέλα ΒΑΦΗ ΜΕ ΑΣΤΑΡΙ.